Arnsbo Media køber sig ind i Loyalitetsbureauet

Skrevet: 5 november 2014 - 13:17

Pressemeddelelse:

 

Arnsbo Media-koncernen har pr. 28. oktober 2014 købt sig ind i Loyalitetsbureauet. De forenede kræfter styrker begge selskaber på flere niveauer. Ikke mindst ved udnyttelse af kunde- og produkt-synergier, fælles stabsfunktioner og it-kompetencer, som giver optimale muligheder for at udnytte ressourcerne.

Baggrund

Loyalitetsbureauet har gennem de seneste to år været igennem en omlægning af virksomheden fra primært at være en konsulentforretning til nu at være en softwarevirksomhed med tilhørende rådgivning.

Loyalitetsbureauet har længe været på udkig efter en investor, der enten kompetencemæssigt eller via investering kunne tilføre ekstra ressourcer til at bistå den fortsatte videreudvikling og markedsføring af virksomhedens kommunikationsværktøj, Heyloyalty. Men man skulle ikke lede længere væk end til nabovirksomheden i Aarhus Nord.

Nye muligheder – nye udfordringer

Konstellationen skaber øjeblikkelig synergi blandt virksomhederne og disses selskaber – internt såvel som eksternt. Der er bl.a. skabt adgang til en meget fleksibel it-ressource på tværs i organisationen. Man koder på samme platform og i samme sprog, hvilket er en afgørende fordel. Desuden opnås også en større stabilitet i Loyalitetsbureauet og mulighed for at rekruttere yderligere kompetencer til at skabe den ønskede vækst.

Begge virksomheder har en lang række fælles agendaer – ikke mindst ønsket om en styrket eksportindsats – hvor man ved at arbejde sammen kan reducere både tid og omkostninger væsentligt og drage fordel af fælles stabsfunktioner som HR og bogholderi. Derudover indeholder sammensmeltningen også stordriftsfordelene ved at være en større virksomhed. Arbejdet med at gennemgå alle processer for at tage det bedste fra begge verdener er i fuld gang.

Adm. direktør i Loyalitetsbureauet, Nicolaj B. Ladiges siger: ”Vi har tilsammen tre softwaresystemer, der alle skal i ’skyen’. Alene læringen undervejs sparer os for voldsomt mange ressourcer”. Noget helt andet er produktsynergien mellem systemerne, som man også ser en lys fremtid for. ”Et af systemerne er til videoproduktion, et andet til e-nyhedsbreve, et tredje til speaks og sprogversioneringer. Ved at tilbyde en bredere palette af sammenhængende produkter kan vi servicere kunderne flere steder i værdikæden, så de får en mere ensrettet marketingsplatform”, siger han.

”Jo længere vi kommer i processen, jo bedre oplever vi beslutningen er. Der er samtidig så meget potentiale i vores respektive kundeporteføljer. Ikke mindst når vi ser på kunderne på tværs af vores nu fælles selskaber”, udtaler Carsten Hjort Pedersen, CEO for Arnsbo Media. Især hæfter man sig i ledelsen sig ved, at de to selskabers medarbejdere alle udtrykker glæde og optimisme over de nye forhold.

Selvom det ofte er tilfældet, at sammenlægninger resulterer i overlap af funktioner og deraf følgende trimning af en ny organisation, er det modsatte tilfældet her. Der er tværtimod planer om ansættelse af nye folk for at tilsikre fortsat vækst.

Selskaberne bag Loyalitetsbureauet, Heyloyalty samt ZumoQR bliver en del af Arnsbo Media koncernen, der nu beskæftiger i alt 63 medarbejdere.

Fra venstre: Søren Arnsbo, direktør og stifter af Arnsbo Media, Carsten Hjorth Pedersen, adm. direktør Arnsbo Media, Nicolaj B. Ladiges, medstifter og adm. direktør Loyalitetsbureauet, Jesper Flindt, medstifter og direktør Loyalitetsbureauet.


Om Arnsbo Media:

Arnsbo Media har siden 1997 drevet en række virksomheder med fokus på speaks/indtaling, sprogversioneringer og automatiseret videoproduktion. Via selskaberne VoiceArchive, Buyvo, Arnsbo Property Media og Fliva leverer koncernen produkter og services til pt. godt 4000 kunder i 110 lande, herunder globale brands, som f.eks. Google, BMW, Lego, HP, Samsung, Adidas, Carlsberg, Novo, Vestas m.fl. 

Om Loyalitetsbureauet:

Siden 2002 har Loyalitetsbureauet udviklet og drevet kundeklubber. Kernekompetencerne dækker over loyalitetsmarkedsføring og e-mail-/sms-markedsføring – primært med udgangspunkt i bureauets loyalitetsværktøj Heyloyalty. Man løser i dag opgaver for Fynske Medier, Lidl, Bog & Idé, Zizzi, Osuma, Sport24 m.fl.

Yderligere oplysninger:

Carsten Hjort Pedersen, CEO, co-owner. Tlf. 3048 8010. carsten@arnsbomedia.com / www.arnsbomedia.com


Kontaktperson

Nicolaj Balle Ladiges

Adm. direktør/partner

Tel. 87 300 399

E-mail