LOYALITETSEKSPERT:
"KUNDEKLUBBER VIL GÅ TILBAGE"

Skrevet: 17 March 2014 - 15:34

Hos Loyalitetsbureauet er vi enige – hvis man ikke har værktøjet og de rigtige kompetencer...

Chandra Benjamin Mostov (COO hos bureauet Wunderman Scandinavia), der blandt andet har været med til at udvikle Club Matas og SAS Eurobonus, gav til Detailfolk.dk´s arrangement Customer Loyalty Cards sit bud på, hvordan man skaber succesfulde loyalitetsprogrammer.

Her understregede Chandra flere gange vigtigheden af, at man skaber værdi for sine kunder – en værdi, man ikke opnår uden det rette fundament for kommunikationen. I dag er der alt for mange ’one size fits all’-loyalitetsprogrammer, dem skal vi væk fra, og i stedet fokusere på, hvem den enkelte kunde er. Desto bedre man er til at anvende de opsamlede kundedata relevant i kommunikationen, desto mere medvind vil man opleve med loyalitetsmarkedsføringen.

Og Chandra famler absolut ikke i blinde med disse udtalelser. Der er nemlig masser af dokumentation for, at personificeret kommunikation er altafgørende for succes, eksempelvis:

Find det unikke hos hver enkel
Den store amerikanske marketing platform Smart Focus lægger vægt på, at ingen kunde skal have den samme oplevelse. De har netop ført bevis og statistik for betydningen af dette: Personificeret kommunikation øger omsætningen – uanset industri – og at kunderne forventer det. Hele 84 % af kunderne ville fravælge en afsender, der ikke formåede at tage hensyn til præferencer og købs-historik.

For McKinsey og Company er det også det skræddersyede indhold, der gør hele forskellen. Selvom målgruppen er på 5.000, er der stadigvæk ingen undskyldning for ikke at differentiere budskaberne. Kunderne er individer, de har forventninger og krav om personlig kommunikation.

Alt dette er vi helt bevidste om hos Loyalitetsbureauet. Derfor har vi udviklet et værktøj, der få dig tættere på kunden. Her kan kampagnerne målrettes og individualiseres, fordi der tages udgangspunkt i den enkelte kundes adfærd og klikhistorik, som anvendes til at flette brugerdrevet indhold ind i de dynamiske kampagner” - siger Nicolaj Ladiges, adm. direktør. "Som individer forventer vi i dag, at de firmaer vi handler hos kender os og er i stand til at udnytte den viden, de har om os. At de gør os klogere, letter vores hverdag og generelt minimerer irrelevant indhold i vores indbakker", forklarer han.

Så når eksperter som Chandra udtaler sig, er det vand på vores mølle. Sammen med vores venner fra Raptor Smart Advisor har vi integreret Business Intelligence dybt ind i værktøjet. Business Intelligence er lig med optimal anvendelse af data, der kan personificere kampagnerne. I sidste ende resulterer det i betydelig forbedring af virksomhedens indtjening og konkurrenceevne.

- Med Heyloyalty er der altså alverdens muligheder for at styrke kundeloyaliteten frem for at sænke den.

Kilder:
”Loyalitetsekspert: Kundeklubber vil gå tilbage” af Detailfolk.
”Why true personalisation is critical to your business” af Smart Focus.'
”Why marketers should keep sending you e-mails” af McKinsey og Company.


Nicolaj Balle Ladiges

Adm. direktør/partner

Tel. 87 300 399

E-mail