Gækkeleg skabte 58% deltagelse i påskekampagne

Skrevet: 31 marts 2015 - 09:51

Udsigten til at få pirret sin indre marketing-nysgerrighed og samtidig vinde et eksklusivt chokoladepåskeæg gav pote.

Loyalitetsbureauet´s lille gækkeleg har fundet sin vinder - mere om det senere. Gækkelegen var ment som en let, hurtig og berigende kampagne for vores deltagere. Et af formålene var at vise hvordan vi bruger vores værktøjer. E-mail marketing (inkl. marketing automation og segmenteret indhold), 2-vejs sms og ikke mindst, QR-koder. Derudover håber vi naturligvis også at vi får skabt dialog og yderligere interesse omkring udnyttelsen af de mange automatiserede muligheder vi har foran os.

Vi har med vilje kun anvendt de elementer, man som standard selv kan håndtere som "almindelig" marketing-mager. På den måde kan vi efterfølgende forære kampagneflowet til kunder - kvit og frit - uden at kravet var en middelsvær teknisk diplomuddannelse. Præmissen har derfor været, at kampagnen ikke måtte involvere systemudviklere. Marketingafdelingens succes skal bæres alene af egne ressourcer. En dejlig og kreativ udfordring.

Se mere om kampagneflowet her.

 

Eksklusiv præmie som trækplaster

Præmien var et håndlavet og imponerende chokoladepåskeæg, som blev lavet vinderens firmalogo (værdi 1.500,-). Ægget var kreeret eksklusivt til kampagnen af chefkonditor og tidl. verdensmester i chokolade, Palle Sørensen. Palle holder i øvrigt foredrag omkring chokolade, og laver ekstraordinære bryllupskager. Chokoladeægget er let at dele på kontoret eller i afdelingen - hvis vinderen kunne nænne at ødelægge det... Det var vigtigt at præmien skulle være anderledes, til at dele og ikke mindst i en høj kvalitet for at det kunne smitte af på os.

Den heldige vinder, Kristian Nyrup fra Sport 24 med bureauchef, René Kucza.

Og resultaterne?

Den næste tid går med at evaluere på kampagnen, men allerede nu kan vi konstatere, at hele 58% af vores målgruppe har valgt at være med. Dét er vi stolte over. Foran os står det lige så spændende arbejde med at udnytte vi har skabt taletid. Tallene deler vi også gerne, når vi er blevet det klogere.

Værktøj #1

Heyloyalty er ét af vores stærkeste våben. Det ville med kampagnen kunne illustrere for deltagerne. Med det ved hånden har du nærmest alle muligheder for at bruge e-mail- og sms-marketing. Via individualiserede nyhedsbreve og kampagner skaber du relevant indhold til den enkelte modtager. Baseret på dennes adfærd og historik.

Folkene bag Heyloyalty har kreeret en lille film, som vi godt vil dele med dig her. Klik på billedet til højre, og bliv klogere på 90 sekunder..

Jeg vil gerne høre mere