Brug købet i butikken i kommunikationen med den enkelte kunde

Skrevet: 25 juni 2015 - 13:08

Vores samarbejdspartner Heyloyalty offentliggører nyt stærkt koncept

For vores detail-kunder hos Loyalitetsbureauet giver det spændende muligheder for at styrke relationerne til kunderne. Det muliggør en bedre engagering af kunderne, men også chancen for at genaktivere dem, der ikke har handlet i butikken i en given periode.

Se pressemeddelelsen herunder:

Godt nyt til danske detailbutikker

Alle med en fysisk butik kan se frem til at kommunikere endnu mere relevant med kunderne end tidligere. 

Kassesystemsleverandøren DdD Retail og Heyloyalty, der leverer e-mail og sms marketing, har integreret deres systemer med hinanden. Konkret betyder det, at de købsdata der opsamles i butikken, når en vare sælges, kan flettes ind i nyhedsbreve og kampagner til den enkelte kunde.
Detailbutikkerne kan udnytte butiksrelateret indhold til at skabe kommunikation, der vedrører en konkret transaktion. Fx i form af købshistorikken, hvor triggerbaseret kommunikation får en ny dimension. Ikke mindst i forhold til kunder, man ønsker at genaktivere.

Webshoppen inddrages også

Med integrationen pakkes kunden nu helt ind, fordi det er muligt samtidig at koble webshoppen til ’økosystemet’, der består af DdD-kasseterminalen i butikken, webshoppen og loyalitets- og kampagneværktøjet Heyloyalty.

Heyloyalty byder på en lang række adfærdsbaserede muligheder som fx ’tabt kurv’, dynamisk indhold, og automatiserede flows. 

Købsdata fra butikken giver mulighed for at sende automatiske beskeder på baggrund af bl.a. dato, købesum, de samlede optjente point/det niveau kunden er på.

Konkret er der en lang række muligheder for – via e-mail og sms – fx at skabe mersalg, opsalg og winback. Fx:

1.    Genaktivér kunder, der ikke har købt i butikken i mere end fx xx dage (winback)
2.    Opsaml og anvend bonuspoint på køb i butik og webshop. Budskab: Køb for x kr. mere, og nå det næste 
    bonusniveau, der (fx) udløser en rabatkupon, eller anden form for belønning (mersalg)
3.    Advar kunden om, at opsparede bonuspoint snart udløber - det aktiverer kunderne (mersalg)

Let og ubesværet setup

Der er tale om en plug and play-løsning, hvor udviklingsomkostningerne er ’betalt’. Det er billigt og enkelt for detailkunder og brands at komme i gang. 

Partnerskab med mening og værdi begge veje

Om årsagen til partnerskabet siger adm. direktør Nicolaj B. Ladiges: 
”Vi deler samme primære målgruppe – detailkunder/-kæder. DdD er kompetente, internationale, har en vis størrelse – og så kan de levere købsdata fra butikkerne til kommunikationen. Dataene skaber en unik mulighed for at anvende dem i en 1:1 kommunikation. Det løfter også vores produkt, fordi vores kunder med butikker kan anvende højrelevant data”.

Brian Rasmussen, Market Manager hos DdD supplerer: ”Vi står fremover stærkere, fordi vores kunder får en platform til kommunikationen, der er integreret med deres POS. Det er værdiskabende, relevant og ligetil for vores kunder”.

Butler/Loftet er første kunde

Forventningerne til samarbejdet er høje hos begge virksomheder. Der er allerede underskrevet aftale med tøjkæden Butler/Loftet – og mange andre er på vej.


Kontaktperson

Nicolaj Balle Ladiges

Adm. direktør/partner

Tel. 87 300 399

E-mail