Skab engagement via kundeklubber

Kundeklubber og nyhedsbreve er rygraden i vores forretning. Det er hér, relationerne knyttes, styrkes og udvikles. Vi håndterer, beriger og følger medlemmernes adfærd og historik, og bruger vores viden til at skabe engagerende indhold, ægte 1:1 kommunikation via individualiserede nyhedsbreve, involverende indsats på sociale medier osv. Jo tættere du er med dine kunder, jo større er sandsynligheden for, at du skaber ambassadører for din forretning.

Hos Loyalitetsbureauet hjælper vi dig med at finde vejen. Du kan skalere vores indsats som du vil. Vi leverer alt fra den 'rå' vejledning, hjælper dig fx med at starte en kundeklub op - eller udvikler, driver og evaluerer dine e-mail nyhedsbreve og sms´er, indsatsen på de sociale medier m.m. Du vælger selv omfanget. Et optimalt alternativ, hvis du overvejer at ansætte en intern medarbejder. Hos os får du specialister på alle felter til en bedre økonomi. Og så skruer du op og ned i takt med dit behov.



Strategi

Hvad vil du opnå med en kundeklub? Hvilke udfordringer har du? Målgruppe? Setup i dag? Tidshorisont? Rollefordeling? Dét og meget mere indgår i strategiplanlægningen.

Rekruttering

Hvor rekrutterer vi og hvordan? Hvilke kanaler bruger vi? Stil og tone? Succeskriterier? Vi planlægger indsatsen og letter anker.

Konvertering

Indhold er vigtigst, hvordan forholder vi os til salg? Hvordan optimerer vi flowet, så vi også tænker afsætning af varer/services?

kommunikation

Hvordan udnytter vi bedst kundernes onsite- eller købsadfærd? Både i forhold til dynamiske mails og til autorespondere baseret på en handling eller en dato.

Loyalitet

Hvordan sikrer vi, at skabe optimale forhold for at fastholde kunderne – og bevare deres engagement? Vi skal berige frem for at belemre. På dén måde skaber vi loyalitet.

Kampagnestyring

Hvornår eksekverer vi, og overfor hvilke segmenter? Hvilke autorespondere bruger vi? Hvilken adfærd, hvilke højtider/events skal vi udnytte? Vi sørger for alt det praktiske.

Eksekvering

Fine planer alene bringer os ikke i mål. Vi sætter handling bag ordene, og sørger for, at budskaberne når målgrupperne. Både i forhold til deadlines og spamfiltre.

Evaluering

Nåede vi vores mål? Hvor kan vi gøre det bedre? Via løbende A/B-test, opfølgning og dialog evaluerer vi på indsatsen for at gøre os klogere og skarpere.

Kundeklubber.dk

Læs mere om hvordan vi arbejder med kundeklubber.

Bliv klogere

STRATEGIEN SÆTTER KURSEN

Hvad er målet? Tidshorisonten? Målgruppen? Budgettet? Forventningerne? Vi stiller alle spørgsmålene for at vi forstår din forretning og situation bedst muligt. Det er altafgørende, når vi sammen lægger strategien for at optimere loyaliteten blandt dine kunder/medlemmer - så har vi sat kursen.

Læs mere her

Hvor gør det mest ondt i loyaliteten?

Hvordan ser dit setup ud i dag, din tidshorisont, din målgruppe, dine mål/KPI´er? Skal du rekruttere nye emner, fastholde eksisterende, redesigne din nuværende kundeklub – eller måske starte en ny?

Vi starter dér, hvor din 'smerte' er og får skabt overblikket. Husk - du skal tænde, friste og ikke mindst give dine kunder (mer)værdi, for at de kommer tilbage til dig.

Det er levende mennesker af kød og blod, der ønsker at få løst et problem, dækket et behov, gjort noget svært let, blive klogere, underholdt - eller forære sig selv lidt luksus.

Det vigtigste er at kende deres behov og adfærd. På den måde beriger du i stedet for at belemre. Når vi forstår din forretning og situation, lægger vi strategien for marketing og rekruttering. Uanset hvad vi foretager os har det ét formål: at højne dine kunders loyalitet. Det er dér, vi er bedst.




UDVIKLING MED MENING

For at føre strategien ud, sørger vi for at teknikken spiller sammen. Det giver os de rigtige pejlemærker at navigere efter. Jo bedre vi kender dine mål og din målgruppe, jo bedre ved vi hvad vi skal tilpasse og udvikle. Skal vi fx integrere og på hvilke platforme? Skal design og indhold justeres til? Hvor skal vi teste? Kort sagt - hvad der giver mening at udvikle.

Læs mere her

KOMMUNIKER SÅ RELEVANT SOM MULIGT

Vil du ind under huden på dine kunder, skal du kende dem og deres adfærd. Det konkluderer alle undersøgelser. Men hvilke kompetencer og værktøjer er der brug for i forhold til målsætningen? Vil vi kommunikere ægte med målgruppen på deres præmisser, skal vi være forberedte og have udstyret på plads.

Vi tager fat i alt fra integration, webshops, tilmeldingsformularer, mailskabeloner, velkomstflows, automatiske beskeder, e-commerce, lægger scripts på dine websites, og opsamler viden om dine kunders adfærd – kort sagt hvad der kræves, når vi vil i 1:1 dialog med målgruppen. Det tager syv måneder eller mere at lukke et salg i 25% af tilfældene (Harvard University). Bl.a. derfor er automatiske beskeder et stærkt værktøj til at understøtte indsatsen, så du får ressourcer fri ved at sætte salget i system. Det hjælper vi dig med at få sat op.

Vi tester vores arbejde og sikrer samtidig, at den røde tråd i det du gør og siger bevares. Fra farver til stil og tone. Hvordan vi rent praktisk taler til og med kunderne er oftest meget afgørende og et overset succeskriterie.

Men først starter vi med at opsamle data omkring dine kunders adfærd. En løbende proces, der gør os klogere på din verden og i stand til at skabe resultater.

Vi er i øvrigt ikke ”gift” med hverken systemer eller leverandører i forvejen. Giver det mening og forretning, danser vi gerne med dem, du vil have med om bord.

MARKETING MED HJERTET

Vores fornemmeste opgave består i at bistå dig, så du kan berige din målgruppe i deres jagt efter merværdi. Kundernes krav er skyhøje og vi skal ramme dem hvor de er for at vi kommer sikkert i havn. Når de er mest købelystne eller bare modtagelige i almindelig forstand for dine budskaber.

Læs mere her

ALDRIG FØR HAR VI FORBRUGERE VÆRET SÅ ILLOYALE

Mange af os har et hav af butikker og webshops som vi køber hos. Prisen afgør ofte, hvor vi kaster anker. Spørg bare dig selv, hvor mange forskellige leverandører du har handlet hos de sidste seks måneder - som sælger præcis samme vare? Vi hjælper dig med at finde ud af, hvordan du beriger dine kunder, så det er i din 'havn' de lægger til.

Loyaliteten sat i system

Vi skal tænke kreativt, systematisk og bruge vores viden om dine kunder og skabe ørenlyd for dig. Kombineret med vores værktøjer finder vi vejen ind.

Vi bruger bl.a. dynamiske mails (hvor vi fletter indhold ind på baggrund af dine kunders adfærd, køb og historik), autorespondere som automatiserer kundeservicen og mersalget fordi det giver bedre resultater fx kun at skrive til dem, der har klikket x gange på den vare/serviceydelse, du vil sælge. Du kommunikerer dermed relevant med dine travle og rastløse kunder og sparer dem for unødvendige og uvedkommende budskaber – og slipper lettere igennem ’nej tak’ holdningen.

Vi er selv forbrugere

Når vi planlægger og eksekverer, har vi hjertet med i alt vi foretager os. Det er kunsten at sætte sig i modtagerens sted, der gør forskellen. Hvad efterspørger vi, hvornår beriges vi - og hvornår er støjen for høj så vi skal sætte frekvensen ned? For at blive klogere på dine kunder kigger vi dybt ind i maskinrummet, tester og evalurer. Hele tiden.

Med vores værktøjer monitorerer vi adfærden og handler på baggrund af ændringer. Gør vi noget rigtigt, fortsætter vi. Rammer vi lidt forbi, er vi blevet klogere og tilpasser.




Vær synlig og bevidst

Når vi fx opsamler nye kunder til dit nyhedsbrev, er et af succeskriterierne frontpersonalet indsats. De skal fokusere på at rekruttere nye emner, når de er i dialog med kunderne. Fysisk såvel som på de sociale medier. Det er dér snitfladerne med kunderne er mest sårbare – men også dér der kan være højest til loftet og hvor du kan gøre forskellen der skaber loyaliteten. Men din organisation skal involveres. De skal være synlige, kende formålet og vide hvad de skal svare, når kunderne spørger.

Vi kan blive enige om alt, men hvis baglandet ikke formår at gribe bolden, skal vi slet ikke starte.

Så – hvad kan vi gøre for dig?

Fortæl din historie
Scroll ned

Det rigtige værktøj gør forskellen

Skal du skære en skive steg, ved du selv hvor meget det betyder at kniven er skarp og ligger perfekt i hånden. Præcis på samme måde er det med marketingværtøjer
– kvaliteten betyder alt. Vi har (videre)udviklet vores egne, for at vi får de resultater og muligheder med saft og kraft i, vi ønsker.

STYRK KUNDELOYALITETEN OG SALGET MED HEYLOYALTY

Heyloyalty er vores avancerede, brugervenlige og egetudviklede loyalitetsværktøj - skræddersyet til webshops, detailkæder og butikker.

Du laver effektive e-mail nyhedsbreve og med dynamisk indhold baseret på hvad dine kunder køber og klikker på samt sms-kampagner. Sæt salg og service i system med automatiske beskeder, og forstærk loyaliteten i din forretning.

Læs mere her

AB test til webshops

Har du en webshop, så ved du hvor meget din konverteringsgrad betyder for dit onlinesalg. Loyalitetsbureauet har mange års erfaring i brugen af A/B test, og ved derfor at det virker. Som noget nyt tilbyder vi nu i samarbejde med vores samarbejdspartnere professionelle A/B tests, til både små og store webshops, uden det koster spidsen af en jetjager.


Læs mere her