Skab omsætning uden at røre en finger - se effektivt tabt kurv-flow

Kære webshopejer: Scenariet kender du. Din kunde har lagt varer i indkøbskurven, men forlader den - uden at købe.

Hvordan skal du vinde kunden (tilbage)? Opskriften er ligetil: Sæt en simpel men effektiv automatisk påmindelse op i et flow, og lad teknikken skabe omsætning, mens du passer din forretning. Men først lidt bag om kulissen:

Udfordringen

For enhver webshop-ejer er det frustrerende at konstatere de mange forladte indkøbskurve – og de dermed mange ’glemte’ millioner. 

Potentialet 

Iflg. bl.a. Business Insider er der potentiale for at vinde hele 63% af det tabte tilbage. Den gennemsnitlige ordreværdi via tabt kurv-mails ligger 19% højere end ved andre ordrer.

Løsningen

Lær af årsagerne til, hvorfor dine kunder forlader webshoppen uden at købe. Brug dem proaktivt i din kommunikation/markedsføring i kombination med en automatisk ’tabt kurv’-funktion. Så er chancerne for at (gen)vinde omsætning store. 

Flowet, der skaber overblik og salg

Vi anbefaler, at du sætter et simpelt flow op. Vi hjælper dig med rådgivning, teknik og praktik. Før, under og efter. Det kører herefter fuldautomatisk, og du skal blot sørge for at passe butikken. Husk løbende at evaluere på, hvad der virker (bedst).

 

 

Ved at tænke automatikken ind og kombinerere det med remindere, sætter du det kedelige opfølgningsarbejde i system. 

(Auto)matematikken er ligetil

Vi har lavet et lille regneeksempel herunder for at illustrere vores pointe. I dag forlader ca. 60-75% af de kunder, der har lagt varer i en indkøbskurv. Uden at købe, vel at mærke. 

Som webshop-ejer kan du sikkert hurtigt lægge to og to sammen og se fidusen. I eksemplet forudsætter vi, at 60% (= 60 kunder) af dine kunder forlade en fyldt kurv. Vi antager også, at en gennemsnitlig kurv repræsenterer en værdi på 200,- kr. Hvis vi antager, at blandt disse kunder vil 18 fuldføre deres køb. Det giver et mersalg på 3.600,- kr. (18 kunder * 200 kr.). Blot ved at gøre... ingenting. Ja, altså ud over at have sat en tabt kurv-funktion op. Og det er slet ikke usandsynligt det vil gå sådan.

Husk på, at når du har sat funktionen op, sørger automatikken for at der kommer penge i butikken – uden yderligere indsats fra din side.

 

Sådan kommer du let i gang:

Har du en webshop, er du halvvejs. Se herunder hvad du skal gøre nu. Vi sørger for at få teknik og automatik til at spille sammen, og tager os gerne af dialogen mellem webshop og dine evt. it-udviklere, så du kan koncentrere dig om din forretning (og dét, du sikkert heller vil). 

1. Du skal have en Heyloyalty-konto (vi hjælper dig)
2. Implementer kodestump i din webshop
3. Send produktfeed til Loyalitetsbureauet
4. Sæt tabt kurv-flow op (2-3 mails)
5. Læn dig tilbage – teknikken klarer resten automatisk

Nysgerrig?

Giv René Rucza et kald på 31 45 36 66 eller send en mail og få stillet nysgerrigheden. Det koster kun (lidt) af din tid.

Sådan får du viden - også uden at røre en finger

I den kommende periode stiller vi skarpt på tabt kurv-funktionen og relaterede emner. Dette er det første indlæg. Tilmeld dig og få automatisk de kommende i din indbakke.

Tilmeld nyhedsbrev


René Kucza

René er til daglig bureauchef hos Loyalitetsbureauet. Han er passioneret omkring den gode kundeoplevelse på tværs af alle touch-points, specielt med fokus på kunderejser og kundeloyalitet. Derudover arbejder han med kundeklubsstrategier samt rådgivning i forhold til optimering af design og budskaber i kampagner.


Relaterede indlæg