Winback: Send en sms, når mailadressen hardbouncer

Du kender det sikkert godt.

Du har et nyhedsbrev eller en kundeklub. Et medlem på din liste skifter mailadresse. Typisk pga. nyt job. Så hardbouncer mailadressen, og den bliver herefter sandsynligvis blokeret i det system, du bruger til at sende nyhedsbreve med.

Det er – normalt - slut med at kommunikere til ham eller hende. Og vedkommende, der ellers sagtens kan være en af dine ambassadører, er måske tabt.

Du kan ikke forvente, at det enkelte medlem selv husker at skifte sin mailadresse (ved jobskifte fx). Uanset hvor glad hun er for dig (læs: dit nyhedsbrev). Hendes liv går lystigit og ufortrødent videre. Tro det eller ej.

Autoresponderen kan redde dig

Men det behøver ikke at slutte der. I Heyloyalty kan du få en autoresponder via sms til at tippe medlemmet om, at vedkommendes mailadresse netop er hardbouncet. Her opfordrer du til, at man opdaterer sin profil, og skriver sin nye mailadresse.

Rent teknisk (uden at blive netop dét) handler det om, at medlemmet skifter status til hardbounce. Det er dette skifte, som udløser muligheden for en autoresponder. Og idet du ikke kan sende en mail, sender du en sms i stedet. Du giver med andre ord medlemmet mulighed for at forblive et medlem. Vedkommende har jo tidligere sagt ’ja tak’ til at være i folden, så hvorfor ikke tilbyde servicen her?

I Heyloyalty blokeres medlemmets mailadresse i tre måneder, hvis den hardbouncer (det samme scenarie sker også i andre relevante mailsystemer). Det smarte er, at medlemmets mobil stadig er tilgængelig.

Funktionen med autoresponderen er ny. Vi har ikke fundet tal fra andre kilder, men er sikker på den er effektiv. Spørg dig selv, om ikke du ville benytte dig af muligheden for at få nyhedsbrevet igen? Sikkert - og især hvis der er tale om relevant nyt i forhold til dig som person og den adfærd, du har. Hvis firmaet bag skaber værdi for dig. Men det er et andet blogindlæg...

Har du styr på dit samtykke?

Men husk den vigtige detalje: du SKAL have samtykke til at kommunikere via sms. Forbrugerombudsmanden og hans lige har bødehæftet liggende fremme, så hav styr på det med småt. Se mere om samtykke her.

Nysgerrig?

Hos Loyalitetsbureauet hjælper vi som altid gerne dig med alt fra sparring til hands on-erfaring. Vi udvikler, supporterer og ekseverer. Det har vi gjort siden 2002. Del dine udfordringer med os, og hør hvad vi kan bringe med ind i ligningen. Eller fjerne fra den.

Giv Rene Kucza et kald på 31 45 36 66 eller send en mail og få stillet nysgerrigheden. Det koster kun (lidt) af din tid.

Du kan også blive beriget via vores nyhedsbrev:

Tilmeld nyhedsbrev


René Kucza

René er til daglig bureauchef hos Loyalitetsbureauet. Han er passioneret omkring den gode kundeoplevelse på tværs af alle touch-points, specielt med fokus på kunderejser og kundeloyalitet. Derudover arbejder han med kundeklubsstrategier samt rådgivning i forhold til optimering af design og budskaber i kampagner.


Relaterede indlæg